PERSBERICHT / COVID Pandemie 19 – Vrijwillige donaties

In het kader van de uitzonderlijke situatie waarin ons land, net als alle andere landen, leeft in zijn strijd tegen de COVID-19-pandemie, informeren de ambassade en het consulaat-generaal van Algerije in Brussel en Luxemburg iedereen Algerijnse staatsburgers die in België en het Groothertogdom Luxemburg wonen, Belgische en Luxemburgse economische partners, verenigingen en ngo’s, die spontaan de wens uiten om in natura te doneren, dat er praktische regelingen zijn getroffen om gegroepeerde verzameling van deze donaties en hun efficiënte zeevervoer naar Algerije. Zoals u weet, staat de gezondheidssituatie die verband houdt met de COVID-19-pandemie dagelijks onder grote druk op het hele ziekenhuisnetwerk. In deze uitzonderlijke context, en gezien de urgentie van de situatie, moeten donaties in natura bij voorrang voldoen aan de behoeften van het ministerie van Volksgezondheid en de bevolking op het gebied van medisch materiaal en uitrusting, waardoor ook medisch en paramedisch personeel in staat wordt gesteld het hoofd te bieden. effectief in de spoedeisende zorg van de zieken. De donaties worden gedurende een periode van twee of drie dagen (waarvan de data worden bepaald op basis van de instroom van donaties) gegroepeerd in een door de ambassade aangewezen en onder haar verantwoordelijkheid aangewezen ruimte, die in één keer wordt verzonden, naar de haven van Antwerpen voor hun expeditie naar Algerije.

Contact Ambassade:

E-mail: don-nature-corona@algerian-embassy.be

Tel: +32.2.343.50.78 – +32.2.788.40.81

Contact Consulaat:

E-mail: corona@consulatalgerie.be

Tel: +32.465.93.34.69

———————————

DONATIES IN SOORT / Lijst van producten

PRODUCTEN
3-laags chirurgische maskers
FFP2-maskers (N95)
Monsternamekits en transportmedium